۴ دی ۱۳۹۲، ۱۳:۳۵

گیلانی:

اهدا 3 عضو جوان جیرفتی به بیماران نیازمند/ روند اهدا عضو در کرمان سیر صعودی دارد

اهدا 3 عضو جوان جیرفتی به بیماران نیازمند/ روند اهدا عضو در کرمان سیر صعودی دارد

کرمان - خبرگزاری مهر: هماهنگ‌‌کننده پیوند اعضا در دانشگاه علوم پزشکی کرمان از اهداء سه عضو یک جوان 35 ساله جیرفتی به بیماران نیازمند خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید گیلانی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگارن گفت: سه عضو جوان 35 ساله جیرفتی که بعد از سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود به بیمارن نیازمند در لیست انتظار دریافت عضو اهدا شد.

وی ادامه داد: بعد از تشخیص مرگ مغزی فرد گفته شده، تیم هماهنگ کننده پیوند عضو با اعضا خانواده این جوان گفتگو کرده و آنها نیز رضایت خود را در خصوص اهدا عضو اعلام کردند.

گیلانی با اشاره به انتقال بیمار مرگ مغزی از بیمارستان امام خمینی(ره) جیرفت به بیمارستان شهید باهنر تصریح کرد: دو کلیه و یک کبد این فرد به بیماران نیازمند اهدا شد.

این مسئول پیوند اعضا را یکی از جدیدترین شیوه های درمانی برای بیماران درمان ناپذیر دانست و گفت: سالانه تعدادی از افراد به دلایلی مانند تصادف، مسمومیت های دارویی و ایست های مغزی دچار مرگ مغزی می شوند که با وجود سالم بودن سایر اعضای بدنشان دیگر قادر به ادامه حیات نیستند و در این حالت اهدا اعضای آنها می تواند نجاتبخش زندگی بیماران نیازمند شده و باقیات صالحات را برای بیمار مرگ مغزی به همراه داشته باشد.

وی کرمان را از استان های پیشرو در زمینه اهدا عضو در کشور دانست و اذعان داشت: اهدای عضو بیماران مرگ مغزی بدون رضایت خانواده آنها غیرممکن است و افراد می توانند با دریافت کارت اهدا عضو خانواده ها را در تصمیم گیری در مقاطع حساس یاری دهند.

گیلانی با اشاره به تفاوت های کما و مرگ مغری گفت: بعد از مرگ مغزی احتمال بازگشت بیمار به زندگی وجود ندارد که البته تشخیص این امر توسط متخصصان مورد ارزیابی قرار می گیرد.

هماهنگ کننده پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کرمان یادآور شد: عمل اهدا عضو بدون دریافت هیچ هزینه ای و به صورت کاملا رایگان با هدف کمک به بیماران درمان ناپذیر انجام می شود.  




 

کد خبر 2202281

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha